Snel zoeken

Home
Vademecum
>1. Rijschooladministratie
>2. Aanvragen examens en tussentijdse toetsen
>3. Betalingsregeling
>4. Terugbetaling examengeld
>5. Bijwonen van examens
>6. Gedragsregels
>7. Het theorie-examen
>8. De examencategorieën
>9. Nodig voor praktijkexamen
>10. Het praktijkexamen
>11. Onderzoek rijvaardigheid
>12. Voertuigeisen
>13. Verklaring van geschiktheid
>14. Aanrijding / boete / schade tijdens examen
>15. Klachtenregeling
>15.1 Algemeen
>15.2 Klacht
>15.3 Werkwijze
>16. Identiteitsbewijzen
naar www.cbr.nl

15.1 Algemeen

Het CBR doet er alles aan om de klant op een goede manier van dienst te zijn. Toch kan er altijd iets verkeerd gaan. Bijvoorbeeld vanwege een vergissing of een misverstand. Het CBR streeft ernaar in dat soort gevallen een passende oplossing te bieden.
Daartoe biedt het CBR iedereen die zich benadeeld voelt door handelingen van medewerkers van het CBR, de gelegenheid om een klacht in te dienen.

Doel

Door een klacht in te dienen bij het CBR wordt de zaak (opnieuw) bekeken, volgens vaste richtlijnen. Een terecht aan de orde gestelde zaak wordt zoveel mogelijk teruggedraaid of er wordt een andere klantvriendelijke oplossing gevonden. Zo nodig past het CBR vaste gedragslijnen aan om systematisch voorkomende fouten te vermijden.

Informatie

Problemen kunnen vaak al tijdens een (telefoon)gesprek worden opgelost. Verder in dit hoofdstuk staat enkele telefoonnummers waar nadere informatie kan worden verkregen.
CBR 2025