Snel zoeken

Home
Vademecum
>1. Rijschooladministratie
>2. Aanvragen examens en tussentijdse toetsen
>3. Betalingsregeling
>4. Terugbetaling examengeld
>5. Bijwonen van examens
>6. Gedragsregels
>7. Het theorie-examen
>8. De examencategorieën
>9. Nodig voor praktijkexamen
>10. Het praktijkexamen
>11. Onderzoek rijvaardigheid
>12. Voertuigeisen
>13. Verklaring van geschiktheid
>14. Aanrijding / boete / schade tijdens examen
>15. Klachtenregeling
>15.1 Algemeen
>15.2 Klacht
>15.3 Werkwijze
>16. Identiteitsbewijzen
naar www.cbr.nl

15.2 Klacht

Iemand die niet tevreden is over één of meer handelingen van het CBR, kan een klacht indienen.
De activiteiten van het CBR betreffen in hoofdlijnen:
  • de afgifte van theoriecertificaten;
  • de registratie van Verklaringen van rijvaardigheid;
  • de registratie van Verklaringen van geschiktheid, benodigd voor de eerste aanvraag en de vernieuwing van rijbewijzen;
  • de afgifte van CCV-diploma’s.

U kunt uw klacht op drie verschillende manieren aan het CBR doorgeven:

Telefonisch
De kandidaat kan hiervoor bellen naar onze Klantenservice via telefoonnummer 088 227 77 00.
De opleider kan hiervoor bellen naar onze Klantenservice via telefoonnummer 088 227 29 00. Kies in het belmenu voor het organisatieonderdeel waarop uw klacht van toepassing is.

Schriftelijk
Dien uw klacht schriftelijk in bij:
CBR afdeling Juridische zaken
Postbus 5301
2280 HH Rijswijk ZH
Vermeld hierbij uw persoons- en adresgegevens en eventueel uw telefoonnummer.

Internet
Geef uw klacht online door aan het CBR. Volg de aanwijzingen op het scherm, vul uw gegevens in en omschrijf uw klacht; zie klachtenformulier.

CBR 2025